معرفی وبلاگ
در این وبلاگ مطالب قرآنی و اهل بیت (علیهم السلام) و موضوعات مذهبی و ایام ... منتشر میشود از کلیه عزیزان درخواست می شود مارا با نظرات خویش یاری رمایند .
دسته
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 178274
تعداد نوشته ها : 245
تعداد نظرات : 4
Rss
طراح قالب
GraphistThem267

بشارتهاي انبياي الهي درباره آمدن رسول خدا

از جمله اين بشارتها آيه 14 و 15 از كتاب يهودا است كه مي‏گويد:

«لكن خنوخ«ادريس»كه هفتم از آدم بود درباره همين اشخاص خبر داده گفت اينك خداوند با ده هزار از مقدسين خود آمد تا بر همه داوري نمايد و جميع بي دينان را ملزم سازد و بر همه كارهاي بي ديني كه ايشان كردند و بر تمامي سخنان زشت كه گناهكاران بي دين به خلاف او گفتند...»

كه ده هزار مقدس فقط با رسول خدا(ص)تطبيق مي‏كند كه در داستان فتح مكه با او بودند.بخصوص با توجه به اين مطلب كه اين آيه از كتاب يهودا مدتها پس از حضرت عيسي(ع)نوشته شده. [2] .

و از آن جمله در سفر تثنيه،باب 33،آيه 2 چنين آمده:

«و گفت خدا از كوه سينا آمد و برخاست از سعير به سوي آنها و درخشيد از كوه پاران و آمد با ده هزار مقدس از راستش با يك قانون آتشين...»

كه طبق تحقيق جغرافي دانان منظور از«پاران» يا فاران مكه است،و ده هزار مقدس نيز چنانكه قبلا گفته شد فقط قابل تطبيق با همراهان و ياران رسول خدا(ص)است.

و در فصل چهاردهم انجيل يوحنا:16،17،25،26 چنين است:

«اگر مرا دوست داريد احكام مرا نگاه داريد،و من از پدر خواهم خواست و او ديگري را كه فارقليط است به شما خواهد داد كه هميشه با شما خواهد بود،خلاصه حقيقتي كه جهان آن را نتواند پذيرفت زيرا كه آن را نمي‏بيند و نمي‏شناسد،اما شماآن را مي‏شناسيد زيرا كه با شما مي‏ماند و در شما خواهد بود اينها را به شما گفتم مادام كه با شما بودم اما فارقليط روح مقدس كه او را پدر به اسم من مي‏فرستد او همه چيز را به شما تعليم دهد و هر آنچه گفتم به ياد آورد».

كه بر طبق تحقيق كلمه«فارقليط»كه ترجمه عربي«پريكليتوس»است به معناي«احمد»است و مترجمين اناجيل از روي عمد يا اشتباه آن را به«تسلي دهنده»ترجمه كرده‏اند.

و در فصل پانزدهم:26 چنين است:

«ليكن وقتي فارقليط كه من او را از جانب پدر مي‏فرستم و او روح راستي است كه از جانب پدر عمل مي‏كند و نسبت به من گواهي خواهد داد».

و در فصل شانزدهم:7،12،13،14 چنين است:

«و من به شما راست مي‏گويم كه رفتن من براي شما مفيد است،زيرا اگر نروم فارقليط نزد شما نخواهد آمد،اما اگر بروم او را نزد شما مي‏فرستم اكنون بسي چيزها دارم كه به شما بگويم ليكن طاقت تحمل نداريد،اما چون آن خلاصه حقيقت بيايد او شما را به هر حقيقتي هدايت خواهد كرد،زيرا او از پيش خود تكلم نمي‏كند بلكه آنچه مي‏شنود خواهد گفت و از امور آينده به شما خبر خواهد داد...»





ای پیام‏آورِ آزادی انسانها از بندِ جهالت و نادانی و گمراهی، مقدم نورانی‏ات را به این عرصه خاکی تبریک می‏گوییم و گرامی می‏داریم.

ای آخرین فرستاده پروردگار، با تابش انوار خود بر مردم دنیا دریچه تازه‏ای از معارف الهی را گشودی و اسلامی را عرضه نموده که ایستادگی آن به دستان علی بن ابی‏طالب‏علیه السلام بود.

ای خاتم رسولان، قرنها را از دوردست‏های تاریخ درنوردیدی و نسل به نسل منتقل گشتی تا با اعلام نبوت خویش و ولایت علی‏علیه السلام، دین ابراهیم را زنده نگاه داری و شریعت خداوند را بر پا نمایی.

ای پدر فاطمه و حسنین، پیامبران مژده تو را بر همگان می‏دادند و مخلوقات عالم از میلادت شاد بودند؛ چرا که آخرین پیامبرِ الهی، زمین را با نور خویش روشن می‏کرد و ما نیز از چنین موهبتی مسرور هستیم.

مکان و زمان

مکان ولادت پیامبر در شعب ابی‏طالب بود؛ در منزلی که محمد بن یوسف برادر حجاج بن یوسف آن را از عقیل خریده بود. آن خانه به خانه سفید معروف بود زیرا با گچ آن را سفید کرده بودند. بعدها خیزران مادر مأمون آن منزل را از محمد بن یوسف گرفت و مکان ولادت را محل زیارت قرار داد و مسجدی بنا کرد.

زمان ولادت پیامبر طلوع فجر روز جمعه هفده ربیع الاول سال عام الفیل بوده است. هنگام ولادت حضرت 34 سال و هشت ماه از پادشاهی انوشیروان عادل می‏گذشت و 55 روز از هلاک شدن اصحاب فیل گذشته بود؛ از هبوط آدم تا ولادت پیامبر 6163 سال می‏گذشت و بین اصحاب اخدود و روز میلاد 78 سال فاصله بوده است.

قریش چندین سال در سختی و مضیقه و کمی آذوقه بودند اما در سالی که آمنه باردار شد و حضرت به دنیا آمد، زمین سرسبز شد و درختان میوه داد و آن سال به نام «سال گشایش و خوشحالی و غنیمت» نامیده شد.


دسته ها : چهارده معصوم
شنبه 28 10 1392 19:41
X